Áno

Joga na Čakry

Čakry sú energetické centrá v tele. Máme ich  po tele mnoho ale tie najväčšie sa nachádzajú na chrbtici a je ich 7. 
Slovo čakra pochádza zo sanskrtu a znamená koleso a je to energia,ktorá sa točí v ľudskom tele a vytvára akýsi vír, ktorý priťahuje energiu na základe vibrácie.

Každá čakra má priradenú farbu, podľa toho na akej frekvencii vybruje a k nej sú priradené aj orgány či žľazy, ktoré majú rovnakú frekvenciu. Ak sú čakry vyvážené, človek je zdravý a spokojný, ak však je energetické centrum narušené objavia sa choroby a problémy. 

Aby sme čakrám porozumeli, musíme najskôr porozumieť základom lámania svetla. Ak svetlo prechádza cez sklenený hranol, láme sa, a z hranolu vychádza 7 farieb a to červená, oranžová, žltá, zelená, modrá, indigová a fialová. Farby, ktoré môžeme pozoravať pri dúhe.
Farby na nás vplívajú a dokážu buť stimulovať našu mentálnu aktvitu alebo naopak ukludniť. 

Tieto blokácie sa dajú uvolniť a čakry harmonizovať tak, že blokovnú čakru vystavíme vybráciam na ktorej daná blokovaná čakra funguje. Takéto frekvencie vibrácií sa nachádzajú napríklad v liečivých kameňoch, éterických olejoch, môžeme sa obklopiť danou farbou alebo cvičiť rad jogových cvikov zameraných na stimulovanie danej čakry. 

Poznáme 7 základných čakier – koreňovú, sakrálnu, solar plexus, srdcovú, hrdelnú, čelovú (tretie oko) a korunnú.

Joga na Čakry je zameraná na stimuláciu vnútornej energie a usmernenie energetických dráh. Počas lekcie si za pomoci vybraných asán (jogových pozícii) odblokujeme a prečistíme energetické centrá v tele. Pomocou mudier zintenzívnime silu jogových asán, ktoré sú zamerané na jednotlivé čakry a vďaka meditačným vibráciám skľudníme myseľ.
Súčasťou tejto lekcie je aj zvukoterapia pomocou tibetských mís, ktoré sú známe tisícky rokov. Pochádzajú z Indie, Nepálu a Tibetu. Pomocou nich sa dajú liečiť a harmonizovať orgány a svaly. Údajne majú výborný vplyv na liečbu rakoviny, pretože ich vibrácie fungujú až na bunkovej úrovni. Vibrácia zvukoterapie pomáha pri chorobách spôsobených stresom ako napr. cukrovka. Tieto techniky nám pomôžu uzemniť sa, spojiť sa s naším stredom a vedome prežívať každý okamih.

Pridajte sa k nám každý Piatok o 18.30

Prihlásiť sa na lekciu
 

5 Joga Tipov pre Začíatočníkov

Sú rôzne cesty ako sa dozvieme o Joge. Dnes, už je joga pomerne známa a dosť rozšírená. Mám taký pocit, že už každý pozná niekoho kto chodí na jogu. Je tak? 

Pamätáte si vašu prvú hodinu jogy? Aké to bolo? Alebo ste to práve VY, čo uvažujete ísť na svoju prvú hodinou jogy? 

Každý z nás má inú potrebu alebo vnútorné volanie vyskúšať jogu. So mnou to bolo trochu iné. Keď som začala jogu cvičiť, nevedela som, že cvičím jogu. Bola som mladá týnedžerka, ktorá stretla jedného chlapca (terajšieho manžela) a ten sa už dlhšie venoval joge, zdravému životnému štýlu a meditáciám. Pomaly som začala cvičiť každé ráno, až sa to stalo mojou rutinou. Až neskôr som sa dozvedela, že vlastne cvičím jogu. Potom som skúsila rôznych učiteľov a aj techniky. Musím sa priznať, že nájsť dobrého učiteľa nie je ľahké. Myslím tým takého, ktorý bude vyhovovať vaším potrebám. Ale sú a je ich dosť, treba ich len nájsť. Tak čo, ste pripravený začať? 

1. Naberte odvahu a choďte na hodinu Jogy 

Toto je vari tá najťažšia časť, vravím z vlastnej skúsenosti. Je ťažké odtrhnúť sa od pohodlného gauča. O nič však neprídete. Možno sa cítite trochu úzkostlivo ako nováčik. Musím však povedať, že učitelia jogy nováčikov priam zbožňujú, nie je nič krajšie ako vidieť vašich študentov rásť. Nováčikovia majú otovrené myseľ a sú zvedavý. Yoga nám prináša úžasnú možnosť sa naučiť veľa o sebe samom. O tom ako jednáme, ako myslíme, ako sa rozhodujeme a ako reaguje na životné situácie či už po fyzickej, mentálnej alebo emocionálnej stránke. 

2. Joga nie je súťaž 
Joga nie je šport ani súťaž. Joga je o nás. Je prirodzené cítiť súťaživosť. Radi sa porovnávame s ostatnými. Každý je však iný a aj keď nie sme taký flexibilný ako iný jogíni, neznamená to, že nemôžeme cvičiť. Cvičíme v rámci našich limitov a snažíme sa o to vyťažiť čo najviac z danej pozície. Joga je o vnútornom vyrovnaní, o vnútornom pokoji. Pokoji s nami samými ako aj s ostatnými. Po čase môžme sami na sebe vidieť, že sme viac všímavý, viac vedomí o tom  ako sa cítime po fyzickej stránke ako aj duševnej. Staneme sa flexibilnejší a silnejší. Skĺbime dušu s telom a spolu sa staneme silnejšími. Nie je potrebné sa porovnávať s inými alebo sami so sebou, je to cesta transformácie. A každý ma inú. 

3. Buďte všímavý a zameraj sa na svoj dych 

V Joge je dôležité, azda najdôležitejšie byť si vedomý svojho dychu počas celého cvičenia. Pracujeme s dychom pri každom pohybe. Snažíme sa o to, aby každý pohyb bol vedomý, ale nie nevyhnutne pomalý. Dych je životne dôležitá funkcia tela, ktorá dodáva telu potrebný kyslík a pránu (energetická životná sila tiež známa pod názvom chi alebo ki). Pokiaľ sme schopný udržať našu pozornosť na dychu počas cvičenia naša koncentrácia sa prehĺby a spojenie tela s mysľou môže mať za výsledok pocit jasnosti a kľudu. A kto by to nechel, však? 

4. Vyberte si a skúšajte 

Ak nevieme veľa o joge, naša prvá skúsenosť nebude asi tá najúžasnejšia. Nemalo by nás to však odradiť a mali by sme skúšať ďaľej. Chcela by som vás týmto povzbudiť to ozaj skúsiť a nájsť to pravé, čo sedí práve vám. Dnes je veľa rôznych štýlov a môže sa na prvý pohľad zdať ťažké si vybrať. Treba popozerať po internete, prečítať si o štýloch a možnostiach. Vyberte si podľa vaších potireb a schopoností. Aj keď vám štýl sadne, možno učiteľ nie je ten správny. Skúste aj iné štýly a iných učiteľov. Dnes je toho naozaj veľa a je si z čoho vybrať. Nájdite si svojho guru a možno aj nového priateľa. 

5. Nechajte si poradiť 

Učtieľ je tam na to aby vám dal správnu inštrukciu a pomohol vám dostať sa do pózy čo najlepšie. Joga nie je o tom sa ukazovať, ale lepšie prevedenie polohy vám zabezpečí lepší tok energie. Niekedy môžte ozaj cítiť ten rozdiel po napravení učiteľom. Takže sa nebojte a nechajte si poradiť. 

A nakoniec…… PRÍĎTE ZAS! Zabávajte sa, smejte sa na sebe, uvoľnite sa a usmievajte sa. 

Joga je mocný a krásny nástroj ako žiť v harmónii. Tak na čo čakáte? 

Prečo Meditovať?

Meditácia je jednou z najstarších techník, ktorá má pôvod v Indii. Jedná sa o mentálne cvičenie, ktoré ozdravuje myseľ.  Pre zdravú myseľ platí rovnaký princíp ako pre zdravé telo. Ak človek túži po zdravom a odolnom tele, pravidelne cvičí. Ak túži po vyrovnanejšej a pokojnejšej mysli, tak medituje.

Meditácia je spôsob ako získať rovnováhu v živote, brať veci s ľahkosťou a byť skutočne šťastný. Meditačná prax pomáha človeku vybudovať si väčší odstup od svojich myšlienok, úsudkov a vnemov, ktoré sú zdrojom nespokojnosti a utrpenia. Vďaka meditácii vidíme veci také aké sú. 

Prečo má Meditácia blahodarný vplyv na človeka?

  • Znižuje napätie a úzkosť
  • Rozpúšťa pocity hnevu a násilia
  • Rozvíja toleranciu a empatiu
  • Zvyšuje sebaovládanie
  • Vedie k vyrovnanejšej mysli
  • Odstraňuje mentálne nečistoty
  • Prehlbuje vzťah k sebe samému
  • Buduje väčšiu úprimnost voči sebe samému (čo pre mnohých ľudí nie je samozrejmosťou)

Princípom rôznych meditačných techník je postupne upokojiť a utíšiť myseľ a priviesť ju do stavu ticha, pohody a spokojnosti v prítomnom okamihu. 
Meditácia nie je len obyčajná koncentrácia alebo relaxácia . Pri nej sme schopní zájsť v skúmaní obsahu nášho vlastného vnútra oveľa hlbšie. V praxi to znamená, že si zvolíme nejaký objekt, ktorý pozorujeme. Pri tom trénujeme schopnosť nehodnotiť a nevšímať si myšlienky, ktoré sú dôsledkom neustáleho spracovávania informácií, valiacich sa na nás zo všetkých strán. V hlbokých stavoch meditácie – teda po dlhom období pilného tréningu - sme schopní dosiahnuť úroveň nášho povedomia, a tak spracovať jeho obsahy – najmä tie nechcené. Tým sa oslobodíme od rôznych stereotypov správania sa, zlozvykov i fóbií – skrátka všetkého, čo nám bráni žiť plnohodnotný a spokojný život.

Príďte si s nami zameditovať

Joga Zdravý Chrbát

Zameraná na jednu z najdôležitejších častí nášho tela - chrbticu.

Účinky: odbúranie bolesti v oblasti krížov, lopatiek, ramien, krčnej chrbtice, posilnenie a uvoľnenie svalov chrbta a hlbokých brušných svalov, vyrovnanie svalových disbalancií, osvojenie správneho držania tela 

Popis:  Cviky sú zamerané na natiahnutie stuhnutých svalov chrbta a posilnenie svalového korzetu. Okrem chrbtových svalov sa na lekcii venujeme posilneniu brušných svalov, svalov pánvového dna, sedacích svalov a natiahnutiu zadných stehenných svalov. Všetky tieto skupiny svalov sa aktívne zapájajú do držania tela.  Vďaka precvičovaniu tejto zostavy cvikov sa vaše telo naučí a zvykne na správne držanie tela, čo vám zaručí pocit pohody bez bolesti chrbta po celý deň. Využívajú sa len cviky z jogy (upravené a modifikované), ktoré sú odporúčané fyzioterapeutmi. Počas lekcie sa používajú jogové pomôcky (bloky a deky) pre maximálny komfort a efekt. 

Vhodná pre: začiatočníkov, všetky vekové kategórie a aj pre ľudí so zdravotným obmedzením.

Trvanie: 75 min

Cena: 6 €
alebo si môžete vybrať členský program TU
Platí karta Multisport

Lektor: Mia

Prihlásiť sa na lekciu

Joga pre Firmy

Základom úspešnej firmy je zdravý a oddýchnutý zamestnanec plný entuziazmu do novej výzvy. Cvičenie jogy má významné relaxačné a upokojujúce účinky. Znižuje stres, odstraňuje bolesti chrbta, zlepšuje schopnosť koncentrácie, pamäť, zvyšuje výkonnosť a celkovo ozdravuje celý organizmus. Priaznivo pôsobí na psychiku. To všetko sa následne pozitívne odzrkadlí aj v pracovnom výkone vašich zamestnancov.
 
Gemini Centrum má pripravené nasledovné služby šité na mieru podľa vaších potrieb:

  • Pravidelné hodiny jogy v priestoroch vašej firmy
  • Prednášky, workshopy, meditácie, masáže počas dní Zdravia vo vašej firme
  • Zaradenie hodín jogy v našom štúdiu medzi zamestnanecké benefity

 
Využite aj našu ponuku masáži ako zamestnanecké benefity.
 
Ak vás táto ponuka oslovila, kontaktujte nás a my vám zašleme cenovú ponuku.
Šťastný zamestnanec je úspechom každej firmy. 

Lekciu je možné viesť aj v anglickom jazyku.

Kontaktovať