Áno

Workshop Zdravý Chrbát

Zbavte sa bolesti chrbta raz a navždy pomocou správneho cvičenia a automasáže.

Moderná doba so sebou prináša okrem rôznych vymožeností aj sedavý spôsob života a s tým prameniace nesprávne pohybové návyky. Skôr či neskôr sa u každého prejavia v podobe bolesti chrbta. Na bolesť chrbta sa sťažujú mladí i starší, stretávame sa s tým na každodennom poriadku. V mladosti je to obvykle preťažovanie svalstva a postihnutie platničiek, ale aj deformity chrbtice. Pre stredný vek sú typické ochorenia platničiek, reumatické ochorenia a aj začínajúce degeneratívne zmeny. Seniorov zvyknú trápiť najmä degeneratívne zmeny stavcov a kĺbov. Vďaka workshopu sa naučíte účinné triky ako bolesť odstrániť a preventívne opatrenia, aby sa bolesť už nevrátila.

Čo vás na Workshope čaká:

- inšpiratívna prednáška o fungovaní našej chrbtice a o nesprávnych negatívnych stereotypoch pohybového ústrojenstva a ako ich odstrániť,
- naučíte sa správne držanie tela,
- ukážame si niekoľko masážnych hmatov a strečingových techník ako si sami môžete ulaviť od bolesti chrbta, 
- lekcia zdravotnej jogy zameraná na cviky odstraňujúce bolesť chrbtice a podporujúce znovuobnovenie prirodzenej funkčnosti chrbtice, cielené cvičenie na chrbticu, ktoré aktivujú hlboký svalový stabilizačný systém,
- ukážeme si niekoľko jednoduchých cvikov ako si pomôcť pri seknutí v krížoch
- relaxačné techniky na odstránenie stresu a načerpanie novej energie
- chutný zdravý obed v reštaurácii Roots.

Workshop sa uskutoční 30.06.2018 o 09.00 - 13.00

Na kurz sa prihlasujte prostredníctvom našej web stránky, cez rozvrh.
Cena: 25 €
Sumu je potrebné uhradiť vopred prevodom na náš bankový účet.

Číslo účtu: 2101326973
IBAN: SK7783300000002101326973
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX

V správe pre príjemcu prosím uveďte vaše meno, priezvisko a názov Kurzu.

V cene je zahrnuté: 
Chutný zdravý obed v reštaurácii Roots
zapožičanie podložky na cvičenie a ďalších pomôcok
čerstvé ovocie a čaj / voda

Kurz Joga pre Začiatočníkov

5 Týždňový kurz Jogy pre začiatočníkov.

ČO VÁS ČAKÁ NA KURZE?
- Prednášky na tému zdravie, joga, princípy jogy
- Inšpiratívne lekcie jogy, kde sa naučíte správne prevedenie jogových asán, na čo sú nám osožné a čo sa vďaka ich pravidelnému precvičovaniu určite zlepší
- Objavíte možnosti svojho tela a prekonáte svoje fyzické či psychické limity.
- Zodpoviete si otázky ako napríklad: Čo je joga? Prečo by som mal cvičiť jogu? Kde robím chyby pri cvičení? Aký zmysel majú relaxačné a dychové cvičenia? Ako sa správne medituje?
- Mnohým z Vás kruz zmení život.

ČO KURZOM ZÍSKATE?
- Dozviete sa zaujímavé informácie o joge, princípoch jogy a správnom držaní tela
- Pochopíte princípy cvičenia jogy a fungovania tela v jednotlivých pozíciách 
- Naučíte sa správne prevedenie základných jogových asán
- Po kurze môžete začať cvičiť akýkoľvek druh jogy naplno

Kurz začína 5.6. 2018 o 18.45 - 20.15
Trvať bude počas 5. týždňov každký Utorok.
A k tomu ako bonus si môžete prísť zacvičiť každý týždeň lekciu Klasickej jogy počas trvania Kurzu.

Na kurz sa prihlasujte prostredníctvom našej web stránky, cez rozvrh.
Cena: €45
Sumu je potrebné uhradiť vopred prevodom na náš bankový účet.

Číslo účtu: 2101326973
IBAN: SK7783300000002101326973
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX

V správe pre príjemcu prosím uveďte vaše meno, priezvisko a názov Kurzu.

V cene je zahrnuté: 
5x kurzové lekcie v rozsahu každá 1,5 hodiny
5x lekcie Klasickej jogy 
+ čerstvé ovocie a čaj

K dispozícii máme eko joga podložky na cvičenie, deky na relaxáciu a meditačné vankúše na sedenie.

Tešíme sa na Vás. 

Prihlásiť sa na Kurz

Chcete mať spokojnú a šťastnú rodinu?

Rodinná joga je skvelá! Vo svete, kde rodičia a deti sú tak zaneprázdnení povinnosťami, rodinná joga ponúka úžasné miesto kde môžete zažiť šťastný a kvalitný čas strávený spolu so svojimi najbližšími.

Žiadne telefóny, tablety, televízie, žiadne povinnosti... Len vy a vaše deti. Prekvapenie, ktoré často nezažijete v 21 storočí.

Rodina je veľmi dôležitá, čas a starostlivosť je tak potrebná na správne fungovanie rodiny a rodinná joga je na to ako stvorená. Deti, rodičia a aj starí rodičia si môžu vychutnať čas spolu, fyzická aktivita zameraná na upevňovanie vzťahov medzi sebou, počas ktorej zažijete nielen vzájomné spoznávanie ale aj veľa veľa zábavy.

Vo vašej každodennej rutine s nekonečne veľa povinnosťami, starostlivosťou o vaše deti, ste sa stali policajtmi a policajtkami.

Zaneprázdený tým, aby vaše deti boli v bezpečí, hovoríte im čo majú a čo nemajú robiť, veľa rodičov sa stalo serioznejšími. Preháňam, ale trochu aj áno. A to je moja najobľúbenejšia vec na joge pre rodiny, učí rodičov ako byť zábavnými.

Najbežnejšou reakciou, ktorú dostávame od rodičov po hodine rodinnej joge je, že ich rodinné spolunažívanie je iné, všetko je zrazu viac uvoľnené a zábavné, aj povinnosti. :-)

Skúste jogu pre rodiny a utužte vaše rodinné putá, nielen teraz ale aj do budúcnosti.

Pozrieť v rozvrhu

Ako si udržať chrbticu v zdraví?

Chrbtica tvorí jeden zo základných pilierov nášho zdravia. Chrbticou vedie sieť kanálov, ktorými sa do tela rozvádza životná sila. Ak je prúdenie tejto sily obmedzené, vnútorné orgány chradnú a človek ochorie.

Správny tvar chrbtice zaisťujú svaly, ktoré udržujú chrbticu v správnej polohe. Pokiaľ dôjde k ochabnutiu a skráteniu týchto svalov, môže sa chrbtica začať vychyľovať. K takémuto vychýleniu môže dochádzať ako v smere horizontálnom - skolióza, tak v smere vertikálnom - zväčšená bedrová lordóza
V takomto prípade dochádza k zvýšeniu tlaku na jednotlivé medzistavcové platničky. Najčastejšie k tomuto dochádza v oblasti bedier, kde býva tlak najväčší. Toto všetko je dané nesprávnym spôsobom života, obvykle častým, nesprávnym sedením, pasívnym sedením na stoličke, nadmerné zaťažovanie chrbtice a obmedzeným pohybom. Postupom času tak dochádza k ochabovaniu stabilizačného svalstva. To následne redne, skracuje sa a tým dochádza k zvyšovaniu záťaže na chrbticu. Zväčšená bedrová lordóza potom vyvoláva onen tlak na medzistavcové platničky, u ktorých môže časom prísť až k ich vyskočeniu. 

Pri správnom cvičení sa svaly dostatočne aktivujú, dochádza k ich prekrvovaniu a regenerácii. Tak sa svaly udržujú dostatočne silné a pružné a dokážu odľahčovať chrbticu od váhy vrchnej polovice tela. Jogové cviky sú vhodné nielen pre tých, ktorí trpia bolesťami chrbtice, ale aj ako prevencia pred problémami s chrbticou.

Úľavu od prvotnej bolesti prinesie masáž, ktorá uvoľňuje tlak na platničky, uvoľňuje napäté svaly i šľachy. Na masáž sa používa mandľový olej, ktorý je veľmi vyživujúci nielen pre platničky chrbtice ale i pre všetky kĺby. 

Kombináciou masáže a jogy docielite kompletné uzdravenie a výbornú prevenciu pred možnými problémami s chrbticou.

Doprajte si chvíľu pre seba.

Objednať si kombo!

 

Prečo cvičiť Jogu v Tehotenstve?

Tehotenstvo je pre každú ženu výnimočné obdobie a prináša so sebou telesné i duševné zmeny, ktorým sa treba prispôsobiť. Asi neexistuje lepšia voľba prípravy na pôrod ako gravid joga. Joga zahŕňa nielen fyzické cvičenie ale aj mentálne. Prinavracia nás k prežívaniu prítomného okamihu a spája nás s novým životom, ktorý rastie v nás. 

Gravid joga je forma jogy prispôsobená fyzickým potrebám budúcich mamičiek, vždy je však kladený dôraz na tak potrebné uvoľňovanie, správne dýchanie a bezpečné vykonávanie pozícií. Ako bábätko rastie, joga pomáha posilniť a sformovať telo, odpočinúť si a vytvoriť viac miesta pre bábätko. 

Tehotenská joga neobsahuje žiadne intenzívne a prudké pohyby, ktoré by mohli spôsobiť závraty, bolesť alebo zadržiavanie dychu, ba ani cviky, ktoré by mohli vyvinúť negatívny tlak na svaly bruška a uškodiť bábätku. 

Cvičenie jogy v tehotenstve prináša množstvo zdravotných výhod pre mamičku i dieťatko. Najdôležitejšie z nich sú:

  • Cvičenie sa podieľa na lepšom okysličení organizmu a tým zlepšením krvného obehu.
  • Prispieva k rozvoju svalovej sily a pružnosti.
  • Osvojíte si správne držanie tela. Mnohé tehotné ženy trápia bolesti chrbtice a trpia opuchmi nôh spôsobených nedostatočnou funkciou lymfatického systému - joga prináša riešenie aj v tejto problematike.
  • Pokiaľ bývate nervózna, občas smutá alebo pociťujete strach a odlúčenie gravid joga vám pomôže psychicky sa uvoľniť, eliminovať stres, strach i nervozitu.
  • Príjemným spestrením je kontakt s ostatnými budúcimi mamičkami, ktoré trápia podobné starosti, ako sú tie vaše.
  • Azda najpodstatnejšie je, že  tehotenská joga je prípravou na samotný pôrod. Joga sa vo všeobecnosti sústreďuje na správne dýchanie, preto ani v joge pre tehotné nechýbajú dychové cvičenia. Pre tehotnú ženu je nevyhnutné posilnenie  a práca so svalmi panvového dna pre ľahší pôrod a následne rýchle zotavenie.
  • Vedeli ste, že počas tehotenstva musia vaše vnútorné orgány pracovať o 40 percent viac ako bežne? Pomôžte im cvičením tehotenskej jogy.

Príďte si jogu vyskúšať v Stredu o 17.00. Budeme sa na vás tešiť.

Prihlásiť sa na lekciu

Joga na Čakry

Čakry sú energetické centrá v tele. Máme ich  po tele mnoho ale tie najväčšie sa nachádzajú na chrbtici a je ich 7. 
Slovo čakra pochádza zo sanskrtu a znamená koleso a je to energia,ktorá sa točí v ľudskom tele a vytvára akýsi vír, ktorý priťahuje energiu na základe vibrácie.

Každá čakra má priradenú farbu, podľa toho na akej frekvencii vybruje a k nej sú priradené aj orgány či žľazy, ktoré majú rovnakú frekvenciu. Ak sú čakry vyvážené, človek je zdravý a spokojný, ak však je energetické centrum narušené objavia sa choroby a problémy. 

Aby sme čakrám porozumeli, musíme najskôr porozumieť základom lámania svetla. Ak svetlo prechádza cez sklenený hranol, láme sa, a z hranolu vychádza 7 farieb a to červená, oranžová, žltá, zelená, modrá, indigová a fialová. Farby, ktoré môžeme pozoravať pri dúhe.
Farby na nás vplívajú a dokážu buť stimulovať našu mentálnu aktvitu alebo naopak ukludniť. 

Tieto blokácie sa dajú uvolniť a čakry harmonizovať tak, že blokovnú čakru vystavíme vybráciam na ktorej daná blokovaná čakra funguje. Takéto frekvencie vibrácií sa nachádzajú napríklad v liečivých kameňoch, éterických olejoch, môžeme sa obklopiť danou farbou alebo cvičiť rad jogových cvikov zameraných na stimulovanie danej čakry. 

Poznáme 7 základných čakier – koreňovú, sakrálnu, solar plexus, srdcovú, hrdelnú, čelovú (tretie oko) a korunnú.

Joga na Čakry je zameraná na stimuláciu vnútornej energie a usmernenie energetických dráh. Počas lekcie si za pomoci vybraných asán (jogových pozícii) odblokujeme a prečistíme energetické centrá v tele. Pomocou mudier zintenzívnime silu jogových asán, ktoré sú zamerané na jednotlivé čakry a vďaka meditačným vibráciám skľudníme myseľ.
Súčasťou tejto lekcie je aj zvukoterapia pomocou tibetských mís, ktoré sú známe tisícky rokov. Pochádzajú z Indie, Nepálu a Tibetu. Pomocou nich sa dajú liečiť a harmonizovať orgány a svaly. Údajne majú výborný vplyv na liečbu rakoviny, pretože ich vibrácie fungujú až na bunkovej úrovni. Vibrácia zvukoterapie pomáha pri chorobách spôsobených stresom ako napr. cukrovka. Tieto techniky nám pomôžu uzemniť sa, spojiť sa s naším stredom a vedome prežívať každý okamih.

Pridajte sa k nám každý Piatok o 18.30

Prihlásiť sa na lekciu
 

5 Joga Tipov pre Začíatočníkov

Sú rôzne cesty ako sa dozvieme o Joge. Dnes, už je joga pomerne známa a dosť rozšírená. Mám taký pocit, že už každý pozná niekoho kto chodí na jogu. Je tak? 

Pamätáte si vašu prvú hodinu jogy? Aké to bolo? Alebo ste to práve VY, čo uvažujete ísť na svoju prvú hodinou jogy? 

Každý z nás má inú potrebu alebo vnútorné volanie vyskúšať jogu. So mnou to bolo trochu iné. Keď som začala jogu cvičiť, nevedela som, že cvičím jogu. Bola som mladá týnedžerka, ktorá stretla jedného chlapca (terajšieho manžela) a ten sa už dlhšie venoval joge, zdravému životnému štýlu a meditáciám. Pomaly som začala cvičiť každé ráno, až sa to stalo mojou rutinou. Až neskôr som sa dozvedela, že vlastne cvičím jogu. Potom som skúsila rôznych učiteľov a aj techniky. Musím sa priznať, že nájsť dobrého učiteľa nie je ľahké. Myslím tým takého, ktorý bude vyhovovať vaším potrebám. Ale sú a je ich dosť, treba ich len nájsť. Tak čo, ste pripravený začať? 

1. Naberte odvahu a choďte na hodinu Jogy 

Toto je vari tá najťažšia časť, vravím z vlastnej skúsenosti. Je ťažké odtrhnúť sa od pohodlného gauča. O nič však neprídete. Možno sa cítite trochu úzkostlivo ako nováčik. Musím však povedať, že učitelia jogy nováčikov priam zbožňujú, nie je nič krajšie ako vidieť vašich študentov rásť. Nováčikovia majú otovrené myseľ a sú zvedavý. Yoga nám prináša úžasnú možnosť sa naučiť veľa o sebe samom. O tom ako jednáme, ako myslíme, ako sa rozhodujeme a ako reaguje na životné situácie či už po fyzickej, mentálnej alebo emocionálnej stránke. 

2. Joga nie je súťaž 
Joga nie je šport ani súťaž. Joga je o nás. Je prirodzené cítiť súťaživosť. Radi sa porovnávame s ostatnými. Každý je však iný a aj keď nie sme taký flexibilný ako iný jogíni, neznamená to, že nemôžeme cvičiť. Cvičíme v rámci našich limitov a snažíme sa o to vyťažiť čo najviac z danej pozície. Joga je o vnútornom vyrovnaní, o vnútornom pokoji. Pokoji s nami samými ako aj s ostatnými. Po čase môžme sami na sebe vidieť, že sme viac všímavý, viac vedomí o tom  ako sa cítime po fyzickej stránke ako aj duševnej. Staneme sa flexibilnejší a silnejší. Skĺbime dušu s telom a spolu sa staneme silnejšími. Nie je potrebné sa porovnávať s inými alebo sami so sebou, je to cesta transformácie. A každý ma inú. 

3. Buďte všímavý a zameraj sa na svoj dych 

V Joge je dôležité, azda najdôležitejšie byť si vedomý svojho dychu počas celého cvičenia. Pracujeme s dychom pri každom pohybe. Snažíme sa o to, aby každý pohyb bol vedomý, ale nie nevyhnutne pomalý. Dych je životne dôležitá funkcia tela, ktorá dodáva telu potrebný kyslík a pránu (energetická životná sila tiež známa pod názvom chi alebo ki). Pokiaľ sme schopný udržať našu pozornosť na dychu počas cvičenia naša koncentrácia sa prehĺby a spojenie tela s mysľou môže mať za výsledok pocit jasnosti a kľudu. A kto by to nechel, však? 

4. Vyberte si a skúšajte 

Ak nevieme veľa o joge, naša prvá skúsenosť nebude asi tá najúžasnejšia. Nemalo by nás to však odradiť a mali by sme skúšať ďaľej. Chcela by som vás týmto povzbudiť to ozaj skúsiť a nájsť to pravé, čo sedí práve vám. Dnes je veľa rôznych štýlov a môže sa na prvý pohľad zdať ťažké si vybrať. Treba popozerať po internete, prečítať si o štýloch a možnostiach. Vyberte si podľa vaších potireb a schopoností. Aj keď vám štýl sadne, možno učiteľ nie je ten správny. Skúste aj iné štýly a iných učiteľov. Dnes je toho naozaj veľa a je si z čoho vybrať. Nájdite si svojho guru a možno aj nového priateľa. 

5. Nechajte si poradiť 

Učtieľ je tam na to aby vám dal správnu inštrukciu a pomohol vám dostať sa do pózy čo najlepšie. Joga nie je o tom sa ukazovať, ale lepšie prevedenie polohy vám zabezpečí lepší tok energie. Niekedy môžte ozaj cítiť ten rozdiel po napravení učiteľom. Takže sa nebojte a nechajte si poradiť. 

A nakoniec…… PRÍĎTE ZAS! Zabávajte sa, smejte sa na sebe, uvoľnite sa a usmievajte sa. 

Joga je mocný a krásny nástroj ako žiť v harmónii. Tak na čo čakáte? 

Prečo Meditovať?

Meditácia je jednou z najstarších techník, ktorá má pôvod v Indii. Jedná sa o mentálne cvičenie, ktoré ozdravuje myseľ.  Pre zdravú myseľ platí rovnaký princíp ako pre zdravé telo. Ak človek túži po zdravom a odolnom tele, pravidelne cvičí. Ak túži po vyrovnanejšej a pokojnejšej mysli, tak medituje.

Meditácia je spôsob ako získať rovnováhu v živote, brať veci s ľahkosťou a byť skutočne šťastný. Meditačná prax pomáha človeku vybudovať si väčší odstup od svojich myšlienok, úsudkov a vnemov, ktoré sú zdrojom nespokojnosti a utrpenia. Vďaka meditácii vidíme veci také aké sú. 

Prečo má Meditácia blahodarný vplyv na človeka?

  • Znižuje napätie a úzkosť
  • Rozpúšťa pocity hnevu a násilia
  • Rozvíja toleranciu a empatiu
  • Zvyšuje sebaovládanie
  • Vedie k vyrovnanejšej mysli
  • Odstraňuje mentálne nečistoty
  • Prehlbuje vzťah k sebe samému
  • Buduje väčšiu úprimnost voči sebe samému (čo pre mnohých ľudí nie je samozrejmosťou)

Princípom rôznych meditačných techník je postupne upokojiť a utíšiť myseľ a priviesť ju do stavu ticha, pohody a spokojnosti v prítomnom okamihu. 
Meditácia nie je len obyčajná koncentrácia alebo relaxácia . Pri nej sme schopní zájsť v skúmaní obsahu nášho vlastného vnútra oveľa hlbšie. V praxi to znamená, že si zvolíme nejaký objekt, ktorý pozorujeme. Pri tom trénujeme schopnosť nehodnotiť a nevšímať si myšlienky, ktoré sú dôsledkom neustáleho spracovávania informácií, valiacich sa na nás zo všetkých strán. V hlbokých stavoch meditácie – teda po dlhom období pilného tréningu - sme schopní dosiahnuť úroveň nášho povedomia, a tak spracovať jeho obsahy – najmä tie nechcené. Tým sa oslobodíme od rôznych stereotypov správania sa, zlozvykov i fóbií – skrátka všetkého, čo nám bráni žiť plnohodnotný a spokojný život.

Príďte si s nami zameditovať

Joga pre Firmy

Základom úspešnej firmy je zdravý a oddýchnutý zamestnanec plný entuziazmu do novej výzvy. Cvičenie jogy má významné relaxačné a upokojujúce účinky. Znižuje stres, odstraňuje bolesti chrbta, zlepšuje schopnosť koncentrácie, pamäť, zvyšuje výkonnosť a celkovo ozdravuje celý organizmus. Priaznivo pôsobí na psychiku. To všetko sa následne pozitívne odzrkadlí aj v pracovnom výkone vašich zamestnancov.
 
Gemini Centrum má pripravené nasledovné služby šité na mieru podľa vaších potrieb:

  • Pravidelné hodiny jogy v priestoroch vašej firmy
  • Prednášky, workshopy, meditácie, masáže počas dní Zdravia vo vašej firme
  • Zaradenie hodín jogy v našom štúdiu medzi zamestnanecké benefity

 
Využite aj našu ponuku masáži ako zamestnanecké benefity.
 
Ak vás táto ponuka oslovila, kontaktujte nás a my vám zašleme cenovú ponuku.
Šťastný zamestnanec je úspechom každej firmy. 

Lekciu je možné viesť aj v anglickom jazyku.

Kontaktovať